Quote:
Originariamente inviata da scuba3
ma a listino non ho trovato il modello per adv. Mi sbaglio o non li fanno ancora?
|
No, non si può ancora ordinare ma mi hanno detto che nel giro di un mese dovrebbero essere disponibili, per ora per Adv si possono avere solo ribassati
Io sono interessatissimo perchè ho sempre avuto problemi di regolazione dato il mio peso piuma e, poichè tra pochi mesi mi scade la garanzia della moto, ci sto facendo un serio pensiero. Quindi ho appena chiesto alcune informazioni che riassumo di seguito [tutti i dettagli sono aggiunti sotto ma in inglese].
Il prezzo di tutta l'operazione è circa 1000€ più spese di spedizione. Se si ordinano le molle (personalizzate!) un paio di settimane prima, i tempi di intervento diminuiscono e addirittura previo appuntamento se si arriva lì (o in un centro abilitato) fanno tutto in giornata.
Per ora nessun centro in italia
Gli ammo vanno revisionati ogni paio di anni o 20-25 mila km (stessa trafila spedizioni + 10gg) ad un costo di circa 100€. In caso di vendita della moto a qualcuno con esigenze diverse si può riportare a ESA originale (costo =?) oppure cambiare molle (~100€ ciascuna + lavoro)
Insomma ora ho il problema o di fare un 'raid' all'estero magari in compagnia con altri QdE tra un paio di mesi (ottima scusa per un bel giro! ho visto che un centro wesa è vicino alla foresta nera

) oppure imparare a smontare gli ammortizzatori (ma con qualche apprensione perché sono un Mr. Bean della meccanica) e spedirli rimanendo senza moto 2-3 settimane

o aspettare che apra un centro italiano dove fare tutto in giornata.
Comunque la sensazione è che, visto il numero di GS con ESA in circolazione, la Wilbers non sarà l'unica a buttarsi nell'affare....
Quindi seguo l'evoluzione con interesse.
Lamps
----------------- mail spedita a Wilbers ----
Hello I would like to have some confirmations and some questions about WESA, which is likely to solve all the problems I have now with my motorcycle.
1) it is also possible to have it on the R1200 GS Adventure ?
2) the total cost is 998€ including
--springs tailored for my weight (110 kg)
--return mail expenses
3) the time for transformation is two weeks from receiving the original shock absorbers (if, after having taken an appointment, one arrives with the motorcyle at one of the authorized WESA-partner how long would it take? One day?)
4) for WESA maintenance/revision (oil change?) what is
--the expected interval in km
--the approximate cost
--the time needed to do it
5) what happens then if I sell the motorcycle to a person of different weight?
--can only the spring be changed?
--what would be the cost?
6) to avoid the above problem would be possible to buy a full WESA without modifying the original? In this way one could put back the original ones when selling the motorcycle. If so what would be the price?
7) Is there any one capable of doing it in Italy yet?
Many thanks!
----- risposta da Wilbers -----
Dear Mr. Illuminista,
thank you for your email and your interest in Wilbers suspension technology! I’ll try my best to answer your questions as good as I can:
1. Yes the WESA is also available for the BMW R 1200 GS Adventure however until today only for lowering 35 mm or 65 mm – NOT standard height. We expect to be able to offer standard height until next month!
2. Price is correct
1. Springs and internal damping are picked in accordance to your weight of 110 kg
2. I’d assume 10-15 Euro for shipping to Italy
3. The WESA shocks have to be built BEFORE the coupling – building the shocks takes approx. 10 days… If you make an appointment in 2 weeks and order the shocks today they’ll be ready and waiting for you at the WESA service partner and can be installed straight away! Unfortunately we do not have a WESA expert in Italy yet!
4. To keep the warranty, WESA shocks should be serviced approx. all 2 years or all 20-25000 km! The costs are approx. 80-100 Euro! A normal service needs 10 days plus shipping time.
5. A spring change costs 9.90 Euro per spring – new springs cost 89 Euro the piece – but if the old springs are technically still alright, we credit you up to 50 % of the costs…
6. Sorry the WESA is the coupling of the ESA engine with Wilbers dampers – thus WESA… We do not have an engine of our own but need the original engine. If you want to sell the bike with the original ESA we can rebuild the WESA back to their original form!
7. Sorry – no, not yet!