Da Walwalil Forum originario dove si parla di argomenti che riguardano il mondo Motociclistico e di argomenti correlati , la politica e gli OT sono banditi.
Il Bar è intitolato al nostro caro amico Walter.
Did the TEAMAZ track day at Firebird International Raceway West Track today. Last time I was on this particular track was for the Keith Code school. I was riding my Yamaha R1 today - I have not dyno'ed the bike but it is a MONSTER. I have Graves velocity stacks, K&N filter, Pilot Powers, Akropovic exhaust - the bike is a beast.
So I lined up for the first hot session with the intermediate group and in front of me was a new K12R! It was a street bike, looked pretty much stock. I did not run against it in the first session, but in the second session, coming in to the 3/8 mile back straightaway I found myself right next to the K1200R as he pulled up next to me after flying through the turn right behind me. I paced him up through about the halfway mark of the straightaway and then rolled the power on and lost him. I can only get about 125-130 MPH on this short straight but he was not able to hang on the top end with the R1.
A little later on in a carousel turn he actually dropped inside of me and passed me in the turn. I was really surprised because my R1 is pretty nimble and I have heard the KR is not, but the rider was very competent and he smoked me in this turn. I must qualify this by adding that I still have a real hard time keeping the back end of the R1 underneath me when running hard in turns so I stay backed off a little bit - I am always able to make up the difference in the straights.
So - those are my completely unscientific and anecdotal observations. I would basically put the difference between the bikes this way - My R1 is a Hooters girl with giant silicone breasts who all the 20 year old guys at the beach swarm around like flies on doggie doo. The K12R is a sleek German beauty with brains and the ability to hold her on against the Hooters girl in the "physical realm".
Ride safe.
PS - You would expect an R1 to beat a K12R in a straight out power contest, but I was impressed at the performance of the bike, particularly in the turns.
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[FONT=Arial Black]Non sono un dentista ...ma non mi dispiacerebbe diventare notaio![/FONT]
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Riassunto per i non inglesofoni: il tipo ha una R1 super taroccata e conosce la pista a memoria... ma s'e' visto passare in curva da uno col KR che girava per la prima volta col KR su quella pista... insomma il tizio con la R1 anche se riusciva ad allungare in rettilineo e a lasciarselo dietro, poi veniva risuperato nel tratto misto... con sua grande sorpresa perche' era convinto che invece proprio sul misto la sua R1 fosse avvantaggiata.
Poi conclude con un paragone donne motori niente male! La R1 e' una fighetta tutta silicone e bikini che fa allupare i ragazzini di 20 anni... la KR e' una avvenente bellezza tedesca con cervello che sa tener testa alla fighetta siliconata nel "mondo fisico".
il tipo ha una R1 super taroccata e conosce la pista a memoria... ma s'e' visto passare in curva da uno col KR che girava per la prima volta col KR su quella pista... insomma il tizio con la R1 anche se riusciva ad allungare in rettilineo e a lasciarselo dietro, poi veniva risuperato nel tratto misto... con sua grande sorpresa perche' era convinto che invece proprio sul misto la sua R1 fosse avvantaggiata.
Poi conclude con un paragone donne motori niente male! La R1 e' una fighetta tutta silicone e bikini che fa allupare i ragazzini di 20 anni... la KR e' una avvenente bellezza tedesca con cervello che sa tener testa alla fighetta siliconata nel "mondo fisico".
Ma che imparasse a guidare la moto invece di di stronz@ate....
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Si vive una volta sola. Ma se lo fai bene, una volta è abbastanza...